سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود آشنایی با قسمتهای مختلف نیروگاه متمرکز پارس جنوبی بعثت

آشنایی با قسمتهای مختلف نیروگاه متمرکز پارس جنوبی بعثت

اهمیت تسریع در بهره‌برداری از میدان مشترک پارس جنوبی به عنوان بزرگترین مخزن گازی کشور و جهان که به تنهایی نزدیک به نیمی از ذخایر گاز طبیعی ایران را در خودجای داده است، ایجاب می‌نمود که سازمانی مستقل با ساختار اجرایی ویژه جهت راهبری آن ایجاد گردد بدین منظور شرکت نفت و گاز پارس به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران در اول دیماه 1377
دسته بندی برق، الکترونیک، مخابرات
بازدید ها 78
فرمت فایل doc
حجم فایل 6872 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 90
آشنایی با قسمتهای مختلف  نیروگاه متمرکز پارس جنوبی  بعثت

فروشنده فایل

کد کاربری 51
کاربر

اهمیت تسریع در بهره‌برداری از میدان مشترک پارس جنوبی به عنوان بزرگترین مخزن گازی کشور و جهان که به تنهایی نزدیک به نیمی از ذخایر گاز طبیعی ایران را در خودجای داده است، ایجاب می‌نمود که سازمانی مستقل با ساختار اجرایی ویژه جهت راهبری آن ایجاد گردد. بدین منظور شرکت نفت و گاز پارس به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران در اول دیماه 1377 تاسیس گردید. این شرکت مسئولیت توسعه کلیه فازهای میدان گازی پارس جنوبی وتوسعه میادین گازی پارس شمالی،گلشن و فردوسی و طرح توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی را دارا می‌باشد.

به منظور تامین برق مورد نیاز فازهای پارس جنوبی، این شرکت تصمیم به احداث نیروگاه متمرکز پارس جنوبی در منطقه عسلویه، شمال شرقی فازهای 15و16 گرفت. این نیروگاه که شامل 6 واحد گازی V94.2 هر کدام به ظرفیت 157 مگاوات می باشد، وظیفه تامین برق فازهای 9-24، برق پشتیبان فازهای 8-2 و اتصال به شبکه سراسری از طریق پست اخند را دارد.

این نیروگاه نقش ارزنده ای در تامین برق فازهای پارس جنوبی و به طبع آن تولید پایدار و در نتیجه پیشرفت و آبادانی میهن عزیزمان را دارست. نیروهای متخصص و زحمتکش نیروگاه متمرکز پارس جنوبی گامهای بلندی جهت رسیدن به این هدف برداشته اند. این گزارش حاصل ساعتها حضور در کنار این عزیزان می باشد. امید است توانسته باشم با فراگیری اندکی از آموزشها و تجارب ارزنده آنان اندکی از زحمات این عزیزان را پاسخگو باشم.

تاریخچه نیروگاه متمرکز پارس جنوبی 

از آنجا که هدف اصلی از ایجاد نیروگاه متمرکز پارس جنوبی تامین برق فاز های پارس جنوبی و منطقه ویژه می باشد، در ابتدا تاریخچه ای از منطقه ویژه انرژی پارس و شرکت نفت و گاز به عنوان متولی احداث این نیروگاه و توسعه دهنده فازهای پارس جنوبی، آورده می شود.

منطقه ویژه اقتصادی پارس 

منطقه ویژه اقتصادی پارس، در تاریخ 18 مهرماه 1377 همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهراء (س) با تصویب شورای عالی مناطق آزاد کشور تحت نظارت شرکت نفت ایران ایجاد گردیده است و در حال حاضر مسئولیت اداره آن به عهده شرکت نفت و گاز پارس می باشد. این منطقه با وسعت بیش از 100 کیلومتر مربع در کناره خلیج فارس و در فاصله 250 کیلومتری بندر بوشهر و 570 کیلومتری بندر عباس واقع گردیده است

اهداف :

مهمترین اهداف ایجاد منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عبارتند از:

  • ایجاد تسهیلات لازم در جهت اجرای به موقع پروژه های مختلف نفت و گاز مخزن عظیم پارس جنوبی
  • ایجاد زمینه مناسب جهت جلب مشارکت های خارجی با هدف توسعه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع وابسته و دارای فن آوری پیشرفته
  • فراهم نمودن زمینه اشتغال در منطقه و جذب کارکنان ماهر و نیمه ماهر استانهای همجوار با توجه به تاثیرات مثبت این امر در محرومیت زدایی و رشد و شکوفایی اقتصادی استانهای بوشهر، فارس و هرمزگان.

مهمترین ویژگیهای منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عبارتند از:

موقعیت جغرافیایی ممتاز و نزدیکی به میدان عظیم نفت و گاز پارس جنوبی و امکان تامین انرژی مورد نیاز صنایع مختلف با قیمتهای کاملاً رقابتی در سطح منطقه و جهان، بهره گیری از قوانین و مقررات مناطق ویژه اقتصادی کشور از جمله استفاده از معافیت های گمرکی جهت واردات کالا و تسهیلات لازم در جهت صادرات، بهره گیری از نیروی کار متخصصو نیمه متخصص و با تجربه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی. دسترسی به آبهای بین المللی از طریق اسکله های در دست احداث، وجود فرودگاه بین المللی، ایجاد تاسیسات زیر بنایی شامل شبکه های آب و فاضلاب، برق، مخابرات و راههای دسترسی در منطقه، دسترسی به بازارهای وسیع منطقه و هم چنین کشور های آسیای میانه از طریق شبکه های ارتباطی جمهوری اسلامی ایران .

شرکت نفت و گاز پارس

همانگونه که در مقدمه نیز ذکر شد، شرکتنفت و گاز پارس به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران در اول دیماه 1377 تاسیس گردیده است. این شرکت مسئولیت توسعه کلیه فازهای میدان گازی پارس جنوبی وتوسعه میادین گازی پارس شمالی،گلشن و فردوسی و طرح توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبیرا داراست.

انجام ماموریت‌ها و اجرای قرارداد‌ها در زمینه اکتشاف، توسعه، تولید نفت خام وگاز طبیعی و فرآورش و همچنین حمل و انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی به مخازن وبنادر مربوطه و بارگیری در محدوده جغرافیایی پارس جنوبی، پارس شمالی و دیگر میادیندریایی در خلیج فارس و وظایف دیگری که مجمع عمومی شرکت تصویب نماید، از جمله وظایفومسئولیت‌های این شرکت می‌باشد.

بر اساس مصوبه امور مجامع شرکت ملی نفت ایران فعالیت های عملیاتی مربوط بهچاه‌ها، سکوهای دریائی و خطوط لوله انتقال زیر دریا تا قبل از واحد لخته گیر (Slug Catcher ) تاسیسات خشکی به شرکت نفت و گاز پارس واگذار شده است. اراده محکم و قاطعوزارت نفت در جهت استیفای حقوق جمهوری اسلامی ایران از میدان گازی پارس جنوبی یکیاز مهمترین اهداف در ایجاد این شرکت می باشد. این شرکت با اتکا به مدیریت نوین،مدیران کارآمد و با تجربه صنعت نفت و گاز، متخصصین و کارشناسان آشنا به اجرایپروژه‌های این صنعت تاکنون گام‌های بلندی را در جهت تحقق اهداف شرکت ملی نفت ایرانبرداشته است. استفاده حداکثری از توانمندی‌های نیروهای متخصص و شرکت‌های داخلی دراجرای پروژه‌ها و افزایش سهم ایرانی ساخت داخل یکی دیگر از موفقیت‌های این شرکتاست.

با بهره برداری و توسعه فازهای گوناگون میدان گازی پارس جنوبی، سهم درآمدناخالص ملی کشور افزایش یافته و چشم انداز بدیع و قابل ملاحظه ای در رشد و شکوفاییصنایع نفت و گاز ایجاد خواهد شد.

ماموریت و اهداف شرکت نفت و گاز پارس

توسعه وتولید نفت و گاز و افزایش بازیافت نهایی از مخازن نفت و گاز در میادین مشترک و غیرمشترک در حوزه ماموریت

چشم انداز تولید نفت وگاز در افق 1404

تولید روزانه یک میلیارد متر مکعب گاز

تولید روزانه یکمیلیون بشکه میعانات گازی از مجموعه میادین مشترک و غیر مشترک در حوزهماموریت

 

 

اهداف کلان شرکت 

 

  • تولید صیانتی و پایدار گاز کشور از میدان مشترک (رکورد ظرفیت تولیدروزانه 290 میلیون متر مکعب و متوسط تولید روزانه در سال 91 معادل 232 میلیون مترمکعب)
  • تولید بیشتر (افزایش تولید) سالانه گاز (اجرای همزمان 18 فاز استانداردافزایش تولید گاز از میدان مشترک)
  • تولید نفت خام از لایه های نفتی پارس جنوبی(دو پروژه در دست اجرا)
  • تولید گاز هلیوم (در مرحله انجاممطالعات)
  • تولید ثروت از دانش نفت و گاز (بکارگیری تمام ظرفیت علمی-پژوهشی کشوردر پارس جنوبی و سازماندهی کانون‌های تفکر و مدیریت یکپارچه تولید و توسعه)

 

 

مهمترین فعالیت‌هایعملیاتی طرح‌های در دست ساخت پارس جنوبی 

 

  • طرح توسعه فازهای 11-24
  • طرح توسعه میدان گازی گلشن با هدف تولید روزانه 2000 میلیون فـوت مکعب گاز در روز
  • طرح توسعه میدان گازی پارس شمالی با هدف تولید روزانه 900 میلیون فوت مکعب گاز در روز
  • طرح توسعه میدان گازی فردوسبا هدف تولید روزانه 500 میلیون فوت مکعب گاز در روز
  • تکمیل عملیات نیروگاه متمرکز سایت 1 پارس جنوبی
  • افزایش ظرفیت فازیک

 

فهرست
عنوان
مقدمه
فصل اول: آشنایی کلی با مکان کارآموزی
تاریخچه نیروگاه متمرکز پارس جنوبی
منطقه ویژه اقتصادی پارس
شرکت نفت و گاز پارس
نیروگاه متمرکز پارس جنوبی
نمودار سازمانی محل کارآموزی
نمودار سازمانی شرکت نفت و گاز پارس در نیروگاه متمرکز
نمودار سازمانی شرکت تعمیر و نگهداری مپنا (O&M)
نوع محصول تولیدی یا خدمات
فصل دوم: ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز
موقعیت رشته کارآموز در واحد صنعتی
بررسی شرح وظایف کارآموز در واحد صنعتی
شرح وظایف عمومی
فصل سوم: آزمون آموخته ها، نتایج وپیشنهادات
آموخته ها
آشنایی با کد kks
تولید و نیروگاه
شرح مختصری از فرآیند
مشخصات توربینهای گازی نیروگاه
جانمایی نیروگاه
توربین گاز
سیکل توربین گاز
قسمت های اصلی واحد تولیدبرق
کمپرسور
اتاق احتراق
قطعات اتصال دهنده گازهای داغ
اجزاء فرعی توربین
سیستمهای مکانیکی نیروگاه
سیستم های الکتریکی نیروگاه
سیستم های ابزار دقیق نیروگاه
سیستم فوم (کف)
سیستم CO2
پست
انواع پست
ترانسفورماتور
انواع زمین کردن
مراحل مانور
علت استفاده از تجهیزات مختلف
حفاظت و رله
ساختمان رله
حفاظت از خطوط 132 کیلو ولت
حفاظت از باسبارها
دستگاه حفاظت و مراقبت روغن
منابع

 



آشنایی با قسمتهای مختلف نیروگاه متمرکز پارس جنوبی (بعثت) www.power2.ir/.../آشنایی-با-قسمتهای-مختلف-نیروگاه-متمرکز-پارس-جنوبی-بعثت‏ - ذخیره شده آشنایی با قسمتهای مختلف نیروگاه متمرکز پارس جنوبی (بعثت). اهمیت تسریع در بهره‌برداری از میدان مشترک پارس جنوبی به عنوان بزرگترین مخزن گازی کشور و جهان ... آشنایی با قسمتهای مختلف نیروگاه متمرکز پارس جنوبی بعثت sellufileblog.ir/tag/شرح-وظایف-عمومی/‏ - ذخیره شده آشنایی با قسمتهای مختلف نیروگاه متمرکز پارس جنوبی بعثت. اهمیت تسریع در بهره‌برداری از میدان مشترک پارس جنوبی به عنوان بزرگترین مخزن گازی کشور و جهان که ... نیروگاه متمرکز پارس جنوبی - ویکی‌پدیا، دانشنامه? آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/نیروگاه_متمرکز_پارس_جنوبی‏ - ذخیره شده - مشابه نیروگاه گازی متمرکز پارس جنوبی (استان بوشهر، بندر عسلویه، در مجاورت ... طرح توسعه نیروگاه به سیکل ترکیبی، با ظرفیت تولید 480 مگاوات، شامل 3 واحد بخار ... پالایشگاه ششم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی www.spgc.ir/.../sixthrefinery-پالایشگاه-ششم-شرکت-مجتمع-گاز-پارس-جنوبی‏ - ذخیره شده با دریافت خوراک از خط پنجم سراسری گاز، ردیف اول گازی پالایشگاه ششم در ... گازی برای تولید برق بوده و برقی مصرفی از نیروگاه متمرکز بعثت تامین میشود. بهره برداری پستهای فشار قوی 1و2 - خرید فایل file.gettyfiles.ir/product/949976‏ - ذخیره شده مقاله با عنوان بهره برداری پستهای فشار قوی 1 و 2 – وظایف و حدود اختیارات بهره .... آشنایی با قسمتهای مختلف نیروگاه متمرکز پارس جنوبی (بعثت) اهمیت تسریع در پاورپوینت جامع و کامل درباره آشنایی با شبکه عصبی - دانلود رایگان downloadpaper.downloadpaper.cu.cc/product/698750‏ - ذخیره شده دانلود پاورپوینت آشنایی با شبکه های عصبی زیستی -کامل و جامع - - مقاله آموزشی. ... درباره ..... آشنایی با قسمتهای مختلف نیروگاه متمرکز پارس جنوبی (بعثت) اهمیت تخصیص منابع بانکی هدایت شده، راه خروج از رکود صنعت ساختمان donya-e-eqtesad.com/news/999083‏ - ذخیره شده 23 ژانویه 2016 ... با مطالعه رکود و بیکاری درکشورهای مختلف همان طور که در اقتصاد آنها نیز شاهد ... به منظور آشنایی بیشتر با خدمات این شرکت، سوابق آن در دو بخش پروژه‌های ... احداث خط لوله گاز فازهای 16-15، 18-17 و نیروگاه متمرکز پارس جنوبی و اجرای آن ... 8 در محل بزرگراه بعثت- انتهای خیابان 17 شهریور، ایستگاه تقاطعی با خط 7 در ... سایت تخصصی برق | مرجع مقالات و فیلم های آموزشی برق - Crushus.com https://fireproxy.crushus.com/www.power2.ir/‏ - ذخیره شده پکیج جامع آموزش آسانسور، مجموعه ای است که با هدف آموزش صحیح و اصولی علاقه .... آشنایی با قسمتهای مختلف نیروگاه متمرکز پارس جنوبی (بعثت) اهمیت تسریع در ... پورتال وزارت امور اقتصادی و دارایی-خوزستان-آشنایی با استان/ amvaledolati.mefa.ir/portal/home/?generaltext/18011/43622/...‏ - ذخیره شده 14 آگوست 2010 ... استان خوزستان با مساحتی معادل6/63633 کیلومتر مربع از نظر ... منطقه جلگه ای قسمت های غرب ، جنوب ومرکز بخش جلگه ای را تشکیل می دهند که .... داده وسرمایه گذاری در بخشهای مختلف اقتصادی استان را پر بازده نموده است . ..... فعالیت های شرکت در این استان متمرکز است لیکن در سایر نقاط کشور ... نیروگاه و سد کارون 3. [PDF] شعب بانک قرض الحسنه رسالت rqbank.ir/Upload/Modules/Contents/asset0/paytakht_3.pdf‏ - ذخیره شده - مشابه مدیر عامل بانک قرض الحســنه رسالت با اشــاره به اینکه درحال حاضر. موسساتی هستندکه .... الکترونیک آشنا کرد. با ..... بر این که ابزار مهمی در بخش های مختلف بویژه در بخش فعالیت های. اقتصادی ..... بهبود محیط کسب و کار را یک جا متمرکز کنند که این بخش بتواند به ...... در لنــدن و حوزه عملیاتی اش مناطق جنوبی آســیا بود این بانک بدون.